
عنوان دوره:
مدیریت استراتژیک
هدف دوره:
آشنائی گسترده با الگوهای تجویزی و توصیفی برنامه ریزی استراتژیک در سطح یک بنگاه اقتصادی
تاربخ شروع:
تاریخ پایان:
تاریخ شروع ثبت نام:
تاریخ پایان ثبت نام:
مدت دوره:
32 ساعت
ظرفیت دوره:
5
هزینه دوره:
6,000,000ریال
شرح دوره:
عنوان درس: مدیریت استراتژیک
|
تعداد واحد: 2
نوع درس: نظری
گروه درس: اختیاری
پیشنیاز: دروس اصلی مشترک
هدف
آشنائی گسترده با الگوهای تجویزی و توصیفی برنامهریزی استراتژیک در سطح یک بنگاه اقتصادی و تشریح چگونگی تدوین این گونه برنامهها با توجه به شرایط خاص کشور.
سرفصل مطالب
فرآیند نظری برنامهریزی و مدیریت استراتژیک، ضرورت دیدگاه استراتژیک به مدیریت
فرآیند عینی برنامهریزی استراتژیک، خلاصه پژوهشهای انجام شده در این زمینه
روانشناسی تصمیمگیری و سیاستگذاری
مراحل اجرای فرآیند نظری: تدوین فلسفه مدیریت، ترسیم دورنما و ماموریت و اهداف سازمان
تدوین استراتژی و عوامل موثر برآن
چگونگی تحلیل نقاط قوت و ضعف سازمان و تشخیص شایستگی ممتاز آن
تحلیل و شناخت همه جانبه محیط داخلی سازمان، استراتژی فعلی و اثربخشی آن، تحلیل زنجیره هزینه و مقایسه با رقبا، تشخیص نقاط قوت و ضعف و توانائیهای ممتاز سازمان
تحلیل موقعیت رقابتی سازمان در بازار
مفهوم استراتژیهای ژنریک
تدوین استراتژی در شرایط تنوع محصول و فعالیت
سازماندهی مناسب جهت برنامهریزی استراتژیک
منابع و مراجع
گزیدهای از مباحث کتب زیر همراه با مقالات مرتبط با موضوع درس:
- "Strategic Management: Concepts and Cases "Arthur A Thompsons and A.J. Strickland III. Irwin, 1992.
- "Managing the Unknowable: Strategic Boundaries Between Order and Choas in Organizations" Ralph D.Stacey. Jossey Bass, 1992.
- "The Strategy Concept & Practice: A Pagmatic Approach". Arnolds C.Hax and Niclolas S. Majluf. Petice Hall, 1991.
4.«ارزشیابی اقتصادی طرح های سرمایهگذاری»، فریبرزپاکزاد، انتشارات حرفه، 1372.
شرایط شرکت کنندگان:
حداقل داری مدرک لیسانس و 3 سال سابقه کار
محل برگزاری دوره :
یزد - صفائیه - بلوارشهیدقندی - میدان ریاضی یزدی - ابتدای بلوار جهاد
تلفن تماس:
03538227777
ثبت نام در دوره