عنوان دوره:
تحلیل محیط داخلی و بین المللی

هدف دوره:
آشنائی با اجزاء و عوامل و شرایط کلی محیط داخلی و بین المللی به منظور ایجاد زمینه علمی لازم برای انتخاب استراتژی متناسب با شرایط م

تاربخ شروع:

تاریخ پایان:

تاریخ شروع ثبت نام:

تاریخ پایان ثبت نام:

مدت دوره:
32 ساعت

ظرفیت دوره:
5

هزینه دوره:
8,000,000ریال

شرح دوره:

عنوان درس: تحلیل محیط داخلی و بین‌المللی 

 


تعداد واحد: 2

نوع درس: نظری 

گروه درس: اختیاری 

پیش‌نیاز: دروس بازاریابی –اقتصاد – مدیریت بازاریابی بین المللی  

 

هدف

آشنائی با اجزاء و عوامل و شرایط کلی محیط داخلی و بین‌المللی به منظور ایجاد زمینه علمی لازم برای انتخاب استراتژی متناسب با شرایط محیطی از سوی مدیریت بنگاه‌های اقتصادی

سرفصل مطالب

 تعریف محیط و تقسیم‌بندی عوامل محیطی داخلی و بین‌المللی

*  محیط داخلی و چگونگی تاثیر آن بر استراتژی یک بنگاه اقتصادی: محیط اقتصادی، دولت به عنوان بخشی از محیط، محیط اجتماعی و فرهنگی، ساختار صنعت و محیط رقابت، مشتریان، تدارک کنندگان مواد و ملزومات مورد نیاز سازمان، منابع مالی محیطی، منابع انسانی محیطی، تحولات تکنولوژی و آثار سازمانی آن.

*  محیط بین‌المللی و ارتباط آن با استراتژی بنگاه: نقش شرکت‌های فراملیتی در جابجائی عوامل اقتصادی و انتقال و توسعه تکنولوژی، آثار تحول قطب‌بندی‌های سیاسی و اقتصادی در سطح بین‌المللی، جهانی شدن بازار و اتحادهای استراتژیک میان شرکت‌های تجاری گروه‌های صنعتی- روند و دورنمای مبادلات خارجی ایران و پیامدهای آن از لحاظ اقتصاد بنگاه.

*   آشنایی با الگوی تحلیل محیط

منابع و مراجع

گزیده‌ای از مباحث و مقالاتی مرتبط با مسائل جاری محیطی داخلی و بین‌المللی که از منابع زیر قابل استفاده هستند :

1- گزارش اقتصادی و ترازنامه سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران .

2- گزارش سالیانه تحولات اقتصادی نشر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران .

3- گزارشات سالیانه و ادواری

www.Heritage.org
www.World Economic Forum.org
www.Economic Intelligence Unit.org
www.Foregn Policy.org
www.International Country Risk Guide(ICRG)
www.IMF.org
www.WorldBank.org
www.CIA Factbook.gov't

4 - استراتژی رقابتی (مایکل پورتر) 

شرایط شرکت کنندگان:

حداقل داری مدرک لیسانس و 3 سال سابقه کار

محل برگزاری دوره :

تلفن تماس:

03538227777

ثبت نام در دوره