MBA – Strategic Marketing

دوره عالی بازاریابی استراتژیک
 

مخاطبین دوره

مدیران میانی و ارشد :  تبلیغات - فروش - رسیدگی به حساب مشتری‌ها - رسانه - برند - بازرگانی - بازاریابی - محصول - روابط عمومی - ارتباط با مشتری

 

 مقدمه

امروزه تحولات محیطی و تغییر در شاخص‌های ارزیابی عملکرد بنگاه‌ها هر چه بیشتر روش‌های سنتی  ارزش‌گذاری بنگاه‌ها و ثروت ایجاد شده به وسیله آن‌ها را به چالش می‌کشد. ارزش بازاری بسیاری از بنگاه‌ها به هیچ وجه با جریان نسبی درآمد و دارایی‌های ملموس آن‌ها متناسب نمی‌باشد. یکی از علل عمده چنین تغییراتی،  افزایش نقش و جایگاه "دارایی‌های استراتژیک" در بنگاه‌هاست. بدین جهت امروزه و در عصر اطلاعات، دانش بازار به عنوان یک قابلیت استراتژیک ایجادکننده دارایی‌های ناملموس در سطح مدیریت  ارشد بنگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. زیرا :

مهمترین مسئله پیش روی هر بنگاهی عبارتست از درک شرایط و انطباق سریع با تغییرات بازار یعنی جهانی شدن، رقابت جدید، افزایش انتظارات مشتری و تأثیر انقلاب اطلاعات بر شیوه بازاریابی بنگاه‌ها، در نتیجه بازاریابی‌استراتژیک به جای مهارت تولید، وظیفه اصلی ایجاد مزیت متمایز کننده را بر عهده گرفته است. عملکرد بازاریابی به عنوان منبع بنیادین ارزش سهامداران تعریف می‌شود. زیرا فرصت بنگاه‌ها برای ایجاد نقدینگی قبل از هر چیز به توانایی آن‌ها در ایجاد مزیت رقابتی، که به آن‌ها اجازه جذب و نگهداری مشتری را می‌دهد، بستگی دارد. فقدان نگرش بازاریابی استراتژیک در مدیریت ارشد بنگاه‌ها، آن‌ها را از شناخت تغییرات راهبردی رقبا و مشتریان محروم ساخته و در نتیجه فرصت‌های جدید بازار و تهدیدات با سرعت کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. عدم تمرکز مدیران ارشد بر مشتری و بازار، به معنی اشتغال مدیران با مسائل کوتاه مدت بودجه به جای تصمیمات راهبردی است. بطوریکه در زمان بروز مشکلات، راه حل‌های کاهش هزینه به جای نوآوری مورد توجه قرارمی‌گیرد. راه حل‌هایی که در بلند مدت، با راهبردهای واقعی ایجاد ارزش در تناقص می‌باشد. با توجه به این ضرورت‌ها دوره بازاریابی استراتژیک به منظور پاسخگویی به این نیاز با هدف زیر طراحی و پیشنهاد می‌گردد.

 

هدف دوره

 هدف از این دوره، آموزش مدیرانی است که از توانایی و مهارت لازم در بکارگیری قابلیت‌های بازاریابی جهت ایجاد ارزش برای مشتریان و دیگر ذینفعان بنگاه در بازارهای داخلی و بین‌المللی برخوردار می‌باشند. با توجه به تشدید رقابت در بازارهای جهانی امروزه مدیران بنگاه‌ها باید با امکانات جدید جهت ایجاد مزیت متمایز کننده در بازار آشنا گردند. به طور مثال مدیران باید به ضرورت خلق، نگهداری، تقویت و محافظت از برند بعنوان یک عامل ایجاد مزیت متمایز کننده پی برده و در جهت ایجاد یک برند موفق تلاش نمایند. آشنایی با کلیه مباحث جدید مطرح در چارچوب آمیخته‌های بازاریابی، در بستر بازار جهانی از دیگر اهداف کلان این دوره می‌باشد که امید است ابزار لازم را جهت پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی در اختیار مخاطبین قرار دهد.

 

واحدهای پیش نیاز ( 8 واحد)

ردیف

نام درس

تعداد واحد

1

اصول و مبانی مدیریت

2

2

نگرش سیستمی

2

3

اقتصاد برای مدیران

2

4

زبان تخصصی

2

 

واحدهای  اختصاصی ( 31 واحد)

ردیف

نام درس

تعداد واحد

1

اصول بازاریابی

2

2

رفتار مصرف کننده

2

3

مدیریت استراتژیک محصول و برند

2

4

ارتباطات جامع بازاریابی

2

5

بازاریابی صنعتی

2

6

بازاریابی خدمات

2

7

مدیریت استراتژیک بازاریابی

2

8

تحقیقات بازاریابی

2

9

بازرگانی بین الملل

2

10

مدیریت فروش

2

11

رسانه اجتماعی و بازاریابی الکترونیک

2

12

مسایل جاری مدیران بازاریابی و فروش

1

13

مهارت­های عمومی مدیران بازاریابی و فروش

1

14

مدیریت ارتباط با مشتری

1

15

روش تحقیق و تحلیل داده ها

2

16

پروژه پایان نامه

4

 

واحدهای  اختیاری ( 4 واحد)

ردیف

نام درس

تعداد واحد

1

مدیریت خدمات پس از فروش

2

2

مدیریت زنجیره تأمین

2

3

مدل­های کسب و کار

2

 
 

طول دوره:

2سال و معادل 4 ترم - 43 واحد درسی و 688 ساعت آموزشی

هزینه دوره: 161.000.000

شرایط شرکت در دوره:

  • دارا بودن مدرک کارشناسی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معتبر کشور.
  • دارا بودن حداقل سه سال سابقه کار مدیریتی
  • پذیرفته شدن در مصاحبه اختصاصی

مدرک دوره:

به فارغ‌التحصیلان دوره مطابق شرایط سازمان مدیریت صنعتی، گواهینامه دوره عالی MBA- مدیریت بازاریابی‌استراتژیک اعطا خواهد شد.

 

شماره تماس:

38227777